• Нийслэлийн нутгийн захиргааны байгууллагуудын төв ордон -Б байр - 4 давхар
  • transport@transport.ub.gov.mn
  • Даваа-Баасан 08.00-17.00
Олон нийтийн сүлжээнд:

Монгол Улс, Улаанбаатар хот, Хан-Уул дүүрэг 23-р хороо, Арцатын ам, Наадамчдын зам 1200, Нийслэлийн нутгийн захиргааны байгууллагуудын төв ордон -Б байр - 4 давхар

Даваа-Баасан 08.00-17.00

Түүхэн замнал

1235 онд Хубилай хааны санаачилгаар морин өртөөний албыг үүсгэсэн нь Монгол улсад анхны тээврийн салбар үүсэж хөгжихийн эхлэл болсон билээ. Монголд орчин үеийн механикжсан тээврийн хэрэгсэл XX зууны эхэн үеэс нэвтэрч, 1921 онд ардын хувьсгалын жилүүдэд тээврийн үүргийг үндсэндээ морин өртөө уламжлалт ердийн хөсгөөр гүйцэтгэж байлаа.

Улс орны эдийн засаг хөгжих тутам өсөн нэмэгдэж байгаа ачаа, зорчигчийн тээвэрлэлтийг залгуулж чадахгүйд хүрсэн учир 1925 онд монголын анхны тээврийн байгууллага болох “Улсын тээх нэвтрүүлэх газар”-ыг байгуулж монголын авто тээврийн байгууллагын тулгийн чулуу тавигджээ. 1929 онд Монгол трансын дэргэд ачааны 3 автомашиныг тоноглож “Улаанбаатар-Амгаланбаатар” чиглэлд хүн тээвэрлэж эхэлснээр хотын зорчигч тээврийн үндэс тавигджээ.

Энэ үеэс зорчигч тээврийн үйлчилгээнд ажиллах хөдлөх бүрэлдэхүүнийг зорчигч урсгалд тохируулан сонгох, тээврийн хэрэгслийн хөдөлгөөнийг диспетчерийн удирдлагаар хангах, нийтийн тээврийн үйлчилгээнд бие даасан хяналт шалгалтын албыг бий болгох, зорчигч урсгалын иж бүрэн судалгаа хийх, үнэ тариф, цалин хөлсний системийг боловсронгуй болгох, жолооч кондуктор, техникийн ажилтан, ажилчдыг тусгай курс сургуулиар бэлтгэх замаар нийтийн зорчигч тээврийн үйлчилгээний нэгдсэн систем бүрэлдэн тогтсон билээ.

1935 онд Худалдааны авто бааз, 1954 онд Авто-такси моторын бааз, 1965 онд Гадаадын мэргэжилтэнд үйлчлэх авто бааз гэх мэт төрөлжсөн тээврийн байгууллага нийслэл хотод байгуулагдаж, 1940 оны 11 дүгээр сард БНМАУ-ын Зам тээврийн яамыг байгуулж төрөл бүрийн тээвэр, зам барилгын ажлыг төвлөрүүлж удирдах болсон.

Нийслэлийн авто аж ахуйнуудын үйл ажиллагааг нэгтгэн зохицуулж, төрөлжүүлэн төвлөрүүлэх зайлшгүй шаардлагын үүднээс БНМАУ-ын СНЗ-ийн 1969 оны 141 дүгээр тушаалаар Улаанбаатар Хотын Тээврийг Удирдах газар байгуулагдсан.

Тээврийг удирдах газрын харьяанд автобус, такси, мэргэжилтэнд үйлчлэх авто бааз, тээвэр түлш хангамжийн нэгдсэн болон хот нийгэм хангамжийн авто баазуудыг шилжүүлэн нэгтгэж, нийслэлийн байгууллага, иргэдийн хэрэгцээнд зориулж ачаа, ахуйн тээврийн үйлчилгээ, ус хүнсний ногооны зэрэг тээвэрлэлтийн төрөлжсөн үйлчилгээний авто аж ахуйнуудыг байгуулж ажиллуулсан байна. 1987 онд хотын тээврийн системд троллейбусны тээврийн үйлчилгээ шинээр бий болсон юм.

Тээврийн салбар зах зээлийн эдийн засгийн харилцаанд шилжиж, нийслэлийн төвлөрсөн тээврийн зонхилох хэсэг нь хувьчлагдаж төрийн өмчит Автобус-1 компани, Автобус-2 компани, Автобус-3 компани, Цахилгаан тээвэр компани нь нийтийн зорчигч тээврийн үйлчилгээний зонхилох хэсгийг гүйцэтгэж байсан болно.

Нийслэлийн иргэд, оршин суугчдын байнга өсөн нэмэгдэж байгаа нийтийн хэрэгцээний зорчигч тээврийн үйлчилгээний эрэлт хэрэгцээг хангах үйлчилгээг зохион байгуулах, зохицуулах, тухайн салбарт захиргааны хяналтыг хэрэгжүүлэх үүрэг бүхий тус газар нь Засгийн газрын шийдвэрээр 1997 онд Хотын Тээвэр зохицуулалтын газар, 2001 онд Хотын Тээврийн газар, 2002 онд Нийслэлийн Зам, Тээврийн газар, 2004 онд Нийслэлийн Тээвэр зохицуулалтын газар, 2006 онд Нийслэлийн Нийтийн Тээврийн газар, 2012 онд Нийслэлийн Нийтийн Тээврийн газар, 2019 онд Нийтийн тээврийн үйлчилгээний газар, 2023 онд Нийслэлийн нийтийн тээврийн газар, Нийслэлийн Засаг даргын 2024 оны А/443 дугаар захирамжаар “Нийтийн тээврийн бодлогын газар”-ын бүтэц, орон тооны хязгаарыг тогтоож, Нийслэлийн Засаг даргын 2024 оны А/536 дугаар захирамжаар байгууллагын дүрмийг баталсан.

 

 

БИДНИЙ БАХАРХАЛ
Монгол Улсын Хөдөлмөрийн баатар тээвэрчид

д/д

Овог

нэр

Төрсөн он

Эрхэлж байсан ажил

Зарлиг огноо

1

Дэмбэрэл

Дамдинсүрэн

1940

Автобус-1 баазын жолооч

1984

2

Чойнбэрэл

Содномдавгын

1948

“Улсын аваргын тууз 6 удаа мөрлөсөн баатар”

Автобус баазын жолооч

1984

3

Сэрсэнжав

Дашцэрэн

1938

Сүүлийн 20 гаруй жилийг автобус баазад өнгөрүүлж жинхэнэ “хүн тээврийн улаач”, “хүн тээдэг жинчин” гэдгээ харуулсан

Автобус-2 баазын жолооч

1995

4

Шагдар

Дашцэрэн

1944

Автобус 1-р баазын дарга

2006

5

Лувсандагва

Цэнд-Аюуш

1937

“ЛаЗ-695Е” маркийн автобусаараа 16 жил 3 сарын хугацаанд 1.1 сая гаруй км явж, 4.9 сая орчим зорчигчдод үйлчилж, 730.4 мянган төгрөгийн хэмнэлт гаргасан.

1985

6

Хярваагийн

Амармэнд

1948

“Авто тээвэр-5” компанид жолоочоор ажиллахдаа хариуцсан машинаа ариг гамтай эзэмшиж, тээврийн замд жигд хурдаар явах, амрах нарийн цагийн хуваарьтай ажиллаж төлөвлөгөөг тогтмол давуулан биелүүлж хөдөлмөрийн гарамгай амжилт гаргасан.

1985

7

Д

Гантөмөр

 

Авто тээврийн I баазаас ажлын гараагаа эхэлж, 30 гаруй жил хот хөдөөг холбон зорчсон.

1990

8

Дулмаа

Жигмэдцэрэн

1960

“Эрдэнэт” үйлдвэрт БелАЗ-ын жолоочоор тэтгэвэрт гарах хүртлээ тасралтгүй 39 жил ажилласан.

1989

9

Жамбадайн

Чойжилсүрэн

1947

1996 оноос “Эрдэнэт” үйлдвэрийн Автотээврийн цехэд жолооч.

1991

10

Цэвээний

Лувсансамбуу

 

Ууган тээврийн жолооч

1958

11

Занабазар

Хийрав

 

 

1961

12

Цэлхээжав

Самбуу

1918

Авто тээврийн салбарт бумтны хөдөлгөөнийг манлайлж, 1948 онд хүлээн авсан “ЗиС-150” машинаараа 1969 он хүртэлх хугацаанд сая нэг зуун мянган км зам туулж хөдөлмөрийн бахдам амжилт гаргасан.

1963

13

Түдэв

Гэлэгжамц

1918

1938 оноос автомашины жолоо мушгиж, Архангай аймгийн авто тээврийн VI баазын жолоочоор ажилласан.

1964

14

Рэнцэнгийн

Ёндон

 

Машин жолоодож явахдаа даац хэтрүүлэхгүй, их хурдалж, хөдөлгүүрийг хэт халааж, хөргөхгүй байхад анхаарч, арчилгаа, тосолгоог нь цаг тухайд нь хийж, машинаа маш нямбай хэрэглэн 14 жилийн хугацаанд их засвар хийхгүйгээр нэг сая километр зам туулсан байна.

1965

15

Дэндэв

Пүрэвжав

 

 

1969

16

Цэрэнхандын

Шархүү

 

Токарьчин

1969

17

Түдэв

Тангад

 

Дорнодын 3 дугаар баазын анхны жолоочоор ажлын гараагаа эхэлж, дарга хүртлээ ажилласан.

1971

18

Лувсанпунцаг

Самбуу-Ёндон

1923

Саятан бригад” болон “Нэргүй саатал” хөдөлгөөнийг санаачилж Монголын автотээврийн түүхэнд онцгой гавьяа байгуулсан.

1971

19

Хавдолдаг

Солтан

 

Баян-Өлгий аймгийн анхны тээврийн жолооч нарын нэг.

1971

20

Ванчинжав

Данхар

1931

Хүн тээвэр, ачаа тээвэр, шатахуун тээвэр гэсэн гурван төрлөөр Улсын аварга болж байсан. Шатахуун тээврийн Улсын аварга 4 удаа болж байсан.

1971

21

Баярт

Дамдин

 

 

1971

22

Норжин

Галсан

 

 

1976

23

Чулуун

Загдаа

1921

Улаанбаатар хотод авто тээврийн XIV, V баазад олон жил ажиллаж. 1961-1970 онд 18 жилийн ажил хийж, 1966 онд ачаа тээврийн, 1970 онд чиргүүл ашиглалтын улсын аварга болсон байна.

1974

24

Жигжид

Дагва

1931

Авто тээврийн нэгдүгээр баазад 1952-1987 онд жолоочоор тасралтгүй ажиллахдаа 1960-аад онд бааздаа анхны социалист хөдөлмөрийн бригадыг санаачлан байгуулсан, 1980-аад оны эхээр тээвэрчин бүр жилд 80-аас доошгүй литр бензин хэмнэх санаачилга гаргасан нь нийтийн хөдөлгөөн болж дэлгэрч байжээ.

1975

25

Сархамбай

Чояа

 

1965 онд ГАЗ-51 машин хүлээн авч, 1979 онд хүртэл их засваргүй явуулж, нийтдээ 875 мянган км зам туулан, 349,8 мянган төгрөгийн ашиг оруулж, 146 мянган төгрөгийн цалин авсан. Түүний янз бүрийн машинаар туулсан замыг тооцоод дэлхийн бөмбөрцгийг бүслүүрээр нь 14 удаа тойрсонтой тэнцэхүйц тоо гаргасан байдаг.

1980

26

Гончигдорж

Очирбат

1936

Барилгын цэргийн байгууллагад 1970 оноос жолоочоор ажиллахдаа 1980 он хүртэлх 10 жилд 29 жил 10 сарын ажил хийж, 47,4 мянган төгрөгийн хэмнэлт гаргасан.

1981

27

Нацаг

Буянжаргал

1942

1971-1980 онд ачаа тээврийн төлөвлөгөөг 109-186 хувиар давуулан биелүүлсэн амжилтыг төр, засгаас өндрөөр үнэлсэн байдаг.

1981

28

Хорол

Цэвэгмид

1935

Өмнөговь аймгийн Тээврийг удирдах газрын жолооч байхдаа хэмнэлтийн шагналаасаа “Москвич-408” автомашин, “КМ-160” маркийн хөргөгч авч аймгийнхаа эх, нялхсын байгууллагад, ихээхэн хэмжээний төгрөгийг хүүхдийн төлөө фонд, Вьетнамын ард түмэнд бэлэглэсэн байдаг.

1981

29

Дунхор

Түмэн

 

 

1991

30

Бадам

Жавцансамбуу

 

1974 онд хүлээж авсан “Зил-130” машинаа их засваргүй 16 жил барихдаа 1 сая 30 мянган км явж, норм төлөвлөгөөгөө тогтмол давуулан биелүүлж, 5804.9 сая тн/км-ийн ажил хийж, 245.5 мянган төгрөгийн хэмнэлт гаргасан.

1991

31

Мөрбалдан

Володя

 

 

1984

32

Цэрэндондог

Адъяа

1940

1959 онд Өвөрхангай аймгийн Хархорины сангийн аж ахуйд атрын анхны шан таталцаж хөдөлмөрийн гараагаа эхэлж, 1969 онд газар тариалангийн салбарт механикжсан салааг санаачлан байгуулж удирдан, “СК-4” комбайнаар 10 жилийн ажил хийж, 27000 мянган төгрөгийн хэмнэлт гаргасан байна.

1974

33

Цэгмид

Чимэд

 

Шарын голын уурхайд жолоочоор ажиллаж байсан.

1981

34

Шарав

Норовсамбуу

 

Авто тээвэр, газар тариалангийн салбарт тасралтгүй 40 шахам жил хөдөлмөрлөж байна.

2022

Монгол Улсын ГАВЬЯАТ ТЭЭВЭРЧИД

Овог

Нэр

Төрсөн он

Эрхэлж байсан ажил

Зарлиг огноо

1

Дорлиг

Балгансүрэн

1932

IV болон V таван жилийн эхний гурван жилд 10 жилийн ажил хийсэн үзүүлэлтээр хөдөлмөрийн өндөр амжилт гаргасан

Автобус-1 баазад жолооч

1974

2

Цэрэндорж

Лувсанвандан

1934

Улаанбаатар хотын автобус 1-р бааз жолооч

1983

3

Шагдар

Дашцэрэн

1944

Автобус 1-р баазын дарга

1999

4

Чимэдцэеэ

Доржготов

1941

Нийслэлийн тээврийн газрын ахмадын зөвлөлийн дарга

2009

5

Дандиа

Жаргалсайхан

1964

Цахилгаан тээвэр НӨҮГ дарга

2011

6

Буянтогтох

Оюунбаатар

1957

Автобус-1 НӨҮГ жолооч

2013

7

Очиржав

Цэрэнпүрэв

1953

Саятан жолооч Автобус-3 НӨҮГ жолооч

2013

8

Хултай

Жаргалсайхан

1956

Цахилгаан тээвэр НӨҮГ жолооч

2013

9

Пүрэвжав

Мөнхжав

1950

Ажил бүтээлийн амжилтаараа цаст Алтайн буурал оргилд хүрсэн

Дөл трейд ХХК жолооч

2014

10

Ишдорж

Рэнцэндорж

1953

“Ниссан” маркийн автобусаар 1,1 сая км зам туулсан

Автобус-1 НӨҮГ-ын ахмад настан жолооч

2014

11

Норлоо

Зориг

1956

Автобус-1 НӨҮГ-ын инженер асан

2016

12

Хэнзээ

Галмандах

1956

Монголын хувийн автобусаар овоглосон хүн

Автобусны эздийн холбооны ерөнхийлөгч

2017

13

Намсрайн

Нямдаваа

1952

Хотын тээвэр зохицуулах газрын дарга

2017

14

Готов

Балданшарав

1965

Сутайн буянт ХХК-ийн захирал

2018

15

Жавчиг

Сэрээтэр

1946

Улаанбаатар хотын тээврийг удирдах газрын дарга

2018

16

Аюуш

Ганхуяг

1972

"Тэнүүн-Огоо" компанийн захирал

2021

17

Балбарын

Даваасүрэн

 

“Зорчигч тээврийн нэгтгэл” ОНӨААТҮГ-ын орлогч дарга захирал

2024

18

Жаарайн

Намсрай

 

Ховд аймгийн Авто тээврийн 4-р баазад тээврийн жолоочоор 31 жил, улсад нийтдээ 42 жил ажилласан.

1985

19

Дамдингомбо

Жагдаг

1938

 

1985

20

Дандарын

Дэмчигжав

1930

1945 оноос авто тээврийн II, XIX, XXVII баазад засварчин, мастер, ерөнхий инженер, дарга зэрэг ажил албыг хашсан.

1985

21

Түүвэй

Цэвээн

1943

1974 оноос Увс аймгийн IX баазад тээвэрчнээр ажилласан хугацаандаа тэжээл тээврийн улсын аваргаар 5 удаа шалгарч, 1982 онд Саятан жолооч цол хүртэж байсан.

1991

22

Раздакийн

Сандалхан

1943

1992 оноос Зам, тээвэр, холбооны болон Дэд бүтцийн хөгжлийн сайдаар ажиллаж байсан.

2005

23

Догойн

Ёндонсүрэн

1937

1982-1990 онд Зам, тээврийн яамны сайд зэрэг төрийн өндөр хариуцлагатай албыг олон жил үр бүтээлтэй хашсан бөгөөд тээврийн салбарыг хөгжүүлэх, салбарын үйлдвэрлэл-техникийн баазыг өргөтгөн бэхжүүлэхэд үнэтэй хувь нэмэр оруулсан юм.

2008

24

Балжинням

Осоржамаа

1945

2 сая 800 гаруй мянган километр зам туулсан Б.Осоржамаа гуайг “даргын жолооч” хэмээн овоглодог.

2009

25

Дашийн

Намхайдорж

1950

1973-аас 2003 оны хооронд 30 жил тээврийн жолооч хийсэн.

2000

26

Оролбайн

Шолтой

1940

Ховд аймгийн Авто тээврийн 4 дүгээр баазад ажлын гараагаа эхэлсэн. 1975 оноос Тээврийг удирдах газрын ашиглалтын хэлтсийн даргаар 26 жил тасралтгүй ажилласан.

2014

27

Очиржав

Цэрэнпүрэв

1953

Нийтийн тээврийн жолооч хүн дэлхий дээрх хамгийн үнэт баялаг болох хүнийг тээвэрлэж яваа гэдгээ хэзээ ч мартаж болохгүй

2013

28

Балжинням

Чадраабал

1935

Хөвсгөлийн Усан Замын газрын дарга,“Сүхбаатар” хөлөг онгоцны анхны капитан

1935

29

Цогт

Пэрэнлэй

 

БНМАУ-ын Тээврийн яамны харьяа АЗҮН-д үйлдвэрлэсэн “АНХНЫ ЧИРГҮҮЛ”-ыг 5-р баазын жолооч 5,6 дугаар таван жилийн гавшгайч н.Пэрэнлэй /тт5521/ эзэмшиж, сая.тн километрийн үүрэг амлалт авч намрын ургац хураалтанд гарч байв

 

30

С

Мижид

 

1 дүгээр баазын ашиглалтын албаны ахлах диспетчер.

1972

31

Рэнцэн

Ёндон

 

ЗИС-5 автомашиныг 16 жил гаруй эзэмшиж ажиллахдаа их засваргүйгээр 1 сая гаруй км буюу дэлхийг бүслүүрээр нь 20-оод удаа тойрохтой тэнцэх замыг туулж 1968 онд саятан-жолооч болжээ.

1969

32

М

Равдан

 

Архангайн 6 дугаар баазын жолооч 8 бумтан жолооч.

 

33

Цэрэнжамц

Ямааранз

1929

Булган аймгийн 8 дугаар баазын жолооч

Резин дугуйн улсын хошой аварга, саятан бригадын гишүүн.

1971

34

Аюулгүй

Рэнцэн

1918

Цагдаагийн хошууч “Эгийн даваанаас Рэнцэнгийн даваа хэцүү” гэдэг нэрээр жолооч иргэдийн дунд алдартай байсан.

1981

35

Дамдингомбо

Жагдаг

1938

Хэнтий аймгийн авто тээврийн 10-р баазын тээвэрчин.

 

36

Дандар

Дэмчигжав

1930

Тээврийн аж ахуйг хөгжүүлэх, төлөвлөгөөт зорилтуудыг бүрэн биелүүлэх, мэргэжилтэн боловсон хүчнийг ажил мэргэжилд нь сургаж дадлагажуулахад олон жилийн хүч зүтгэлээ зориулж амжилт гаргасан.

1985

37

Жамаажав

Нүрдэн

1942

47 жил цагдаагийн байгууллагад ажиллаж, тус байгууллагаас анхны гавьяат тээвэрчин болсон.

2001

38

Сүрэн

Зина

1940

Баянхонгор аймгийн 18 дугаар баазад тээврийн жолоочоор ажилласан.

2005

39

Нүрзэд

Цэрэндолгор

 

“Далай тэнгис” компанийн жолооч, ахмад тээвэрчин.

2015

40

Хэнз

Галмандах

 

Монголын хувийн автобусны эзэд жолооч нарын холбооны тэргүүн

2017

41

Ж

Агваанцэрэн

 

Хэнтийн аймгийн 10-р баазын ачаа тээврийн жолооч.

2019

42

Налсал

Баасанжав

1938

Дорноговь аймгийн 11-р баазад авто жолоочоос эхлээд удирдах ажилтан болтлоо хөдөлмөрлөж, аймгийн авто тээврийн салбарын түүхт хуудсыг зузаалсан эрхэм билээ.

2019

43

Донров

Долгорсүрэн

1946

28 жил хот хоорондын тээвэрт намрын их тариа хураалт, өвлийн их цас зуднаар малчин түмэндээ хотонд нь өвс түгээлт хийж байсан онц тээвэрчин юм. Тэрбээр Монгол Улсын манлай заан.

 

2017

shape